پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

مگر چه از لیگ برتر کم داریم؟ دربی‌های جنجالی داریم و چند دوجین بازیکن خارجی درجه یک! فقط یک چیز کم داشتیم که خدا را شکر به دست آمد.

یکی از مسائل مطرح چند سال اخیر در بازی‌های لیگ‌های اروپا، توهین به رنگین‌پوستان  و نژادپرستی‌ است.

ما در لیگ‌مان یک دربی درست و حسابی داریم که تقریبا در طول 6ماه(تا برگزاری بازی بعدی) حواشی دوروبرش ایجاد می‌شود. شاید فکر می‌کردیم که مهم‌ترین چهره این دربی «انصاریان» باشد یا «نیکبخت» اما پاشنه به سمت دیگری چرخید. چهره جنجالی این دربی، سیاوش اکبرپور شد. در طول بازی، عصبی‌ترین بازیکن زمین او بود. بارها با چند بازیکن حریف درگیر شد تا حاشیه‌ها و حرف‌وحدیث‌ها بالا بگیرد و شایعه‌ای ایجاد شود مبنی بر اتهام نژادپرستی.

یکی از نزدیکان بازیکن کامرونی پرسپولیس مدعی شد که «الونگ» در دربی، از سوی مهاجم استقلال «برده»‌ خطاب شده است.  در دربی روز جمعه،‌هافبک کامرونی پرسپولیس بارها با سیاوش اکبرپور از استقلال درگیر شد و حتی در یک صحنه به‌عمد به وی لگد زد. قبل از دربی گفته می‌شد حتى اگر تمام اعضاى کادر فنى استقلال با چهره‌هایى خونسرد و کاملا بى تفاوت مصدومیت و غیبت طولانى‌مدت سیاوش اکبرپور را امرى طبیعى جلوه  دهند، این نکته که استقلال بدون حضور او تبدیل به تیمى بى‌خطر و مهربان خواهد شد، غیرقابل انکار خواهد بود.

اینکه چهره استقلال مهربان می‌شود بدون اکبرپور را شاید امروز بیشتر درک کنیم. او در بازی، بارها چهره‌ای خشن از خود نشان داد و بعد از بازی، خودش هم این را ابراز کرد: «من همیشه این‌گونه بازی می‌کنم؛ شاید بیرون زمین مهربان باشم اما موقع بازی حتی با بازیکن کناری خود که ممکن است دوستم نیز باشد، کاری ندارم.

داور بازی اعصابم را به هم ریخت و سه،چهار خطای بی‌مورد گرفت».حالا خوشحال باشیم که ما هم کسی شبیه به ماتراتزی در ایران داریم و شاید هم کتابی پرفروش بر ویترین مغازه‌ها ببینیم با نام «آنچه من به الونگ گفتم».

کد خبر 7745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز